född 2 november 1858, död i december 1932, var en svensk idealistisk konstnär.
Krouthen föddes i Linköping och var son till handlaren Conrad Krouthen och Hilda Åberg. Släkten Krouthen kom från Norrköping och flera generationer hade arbetat som tenngjutare. Familjenamnet Krut ändrades genom att varubeteckningen Krut-tenn förfranskades till Krouthen. Conrad Krouthen kom till Linköping 1850 och startade en manufakturaffär vid Stora torget. Affären gick bra och 1857 kunde han gifta sig med sömmerskan Hilda Åberg.
Krouthen kunde växa upp i ett välmående hem och han fick börja skolan på läroverket i Linköping. Vid 14 års ålder slutade han skolan och började arbeta åt fotografen och målaren Svante Leonard Rydholm som hade en atelje vid St. Larsplan. Krouthen fick lära sig grunderna i både målning och fotografering och vid 16 års ålder började han på Konstakademiens principskola i Stockholm 1875. Den treåriga utbildningen innebar att eleverna fick lära sig att rita av klot och profiler, djur och växter. Efter de tre åren fick Krouthen fortsätta vid akademin. I kursen "Lägre antiken" fick eleverna rita av gipsmodeller, i "Högre antiken" teckna efter levande model och i "Landskapsskolan" fick eleverna måla landskap. Under studietiden sökte sig många elever utanför skolan och Krouthen lärde känna konstnären Edvard Perseus. Perseus var kritisk till utbildningen på akademin och tog med sina elever bland annat till Mariefred och Gripsholms slott för att måla av naturen. Related Paintings of johan krouthen :. | Hons pa ladugardsbacken | Sommarlandskap med vandrande barn | kristus bland larjungarna pa himmelsfardsberget | sjalvportratt | Sunlit forest path | Related Artists:
FARINATI, PaoloItalian painter, Veronese school (b. 1524, Verona, d. 1606, Verona)
Italian painter and draughtsman. He was the son of a painter, Giambattista, but probably trained in the workshop of Nicola Giolfino (Vasari). His earliest documented painting, St Martin and the Beggar (1552; Mantua Cathedral), was commissioned by Cardinal Ercole Gonzaga along with works by Battista dell'Angolo del Moro, Veronese and Domenico Brusasorci for Mantua Cathedral, newly restored by Giulio Romano. As is evident in his chiaroscuro and figure types, Farinati had absorbed certain Mannerist influences from the frescoes of scenes from the Life of the Virgin (1534) in the choir of Verona Cathedral, executed by Francesco Torbido to Giulio's design. Giolfino's eccentric style would also have encouraged Farinati to emphasize line over colour and to restrict his palette to rather opaque greys, browns, mauve and rust. His two-canvas Massacre of the Innocents (1556; Verona, S Maria in Organo) displays the muscular figures, sharp foreshortenings and posed attitudes of Mannerism and has a more polished finish than his earlier work. Its strong, plastic qualities are also evident in Christ Walking on the Water and the Supper of St Gregory (1558) in the choir of the same church.
Alexander John Drysdalepainted Louisiana Live Oaks Audubon Park in
BECCAFUMI, DomenicoItalian Mannerist Painter, ca.1486-1551
Domenico was born in Montaperti, near Siena, the son of Giacomo di Pace, a peasant who worked on the estate of Lorenzo Beccafumi. Seeing his talent for drawing, Lorenzo adopted him, and commended him to learn painting from Mechero, a lesser Sienese artist.[1] In 1509 he traveled to Rome, but soon returned to Siena, and while the Roman forays of two Sienese artists of roughly his generation (Il Sodoma and Peruzzi) had imbued them with elements of the Umbrian-Florentine Classical style, Beccafumi's style remains, in striking ways, provincial. In Siena, he painted religious pieces for churches and of mythological decorations for private patrons, only mildly influenced by the gestured Mannerist trends dominating the neighboring Florentine school. There are medieval eccentricities, sometimes phantasmagoric, superfluous emotional detail and a misty non-linear, often jagged quality to his drawings, with primal tonality to his coloration that separates him from the classic Roman masters.